planera planera..

idag har varit en riktigt effektiv dag! Har tvättat 6 maskiner, hängt all tvätt, rensat ut gamla kläder, lagt undan vinterkläder och tagit in vår/sommarkläder :D Efter det åt jag en god lunch bestående av bacon spagetti o ketchup! haha :P har inte hunnit storhandla för denna månadspeng ännu så man tager vad man haver, nog för att bacon o spagetti är jävligt gott så ska jag inte klaga :)

Efter lunchen satt jag mig ner med månadens matsedel och antecknade vad som behövs handlas.. har inte beslutat mig om jag ska månadshandla eller veckohandla.. månadshandla så blir det ju mindre besök i affären dvs mindre onödiga saker som jag köper, men då måste jag även ha skjuts. Veckohandlar jag så kan jag ta det på cykeln :P jaja.. jag cyklar nog iväg idag o handlar för kommande vecka så får vi se hur jag gör med resten av månaden =)

Jag kan verkligen rekommendera att ha matsedel, även om den inte följs slaviskt så köper man hem mat efter den och kan möblera om lite och man slipper stå o klia sig i huvudet och undra vad man ska göra för mat. Just nu längtar jag till på fredag, för då ska jag göra tacos :D mumma!  En annan detalj om min matsedel är att jag bara skrivit för mån-fre, helgen vet man aldrig om man är hemma ens så de dagarna kan man bestämma i sista sekund eftersom jag ändå är ledig då, o man kanske till och med unnar sig att äta ute då. :)

Har blivit nästan helt frisk nu iaf, bara en envis förkylning kvar.. men det hör väl våren till, speciellt om man heter Lisa och gillar att ha vårjacka på sig även fast det är minusgrader :P

Nej detta var allt för mig! See u around :)

Kommentarer
Postat av: Mams

Tänk vad pigg man blir när man frisknat till...duktig du är med matsedel å allt! Hoppas det håller i sig...jag är dålig på sånt !!

2011-03-26 @ 16:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0