existensminimum

Har bestämt mig för att kommande månader så ska jag spara så mkt pengar som möjligt! För får jag inte jobba helg/natt under april o maj så kommer jag inte ha någon inkomst alls i juni och knappt någon i maj. Så nu gäller det att spara spara..! Så tyvärr kommer jag vara världens tråkigaste kompis, ingen mer utemat, ingen alkohol, ántagligen inge godis heller, jag kommer väl inte ens kunna köpa mig ett par vårskor. så jag får svettas om fötterna i vår, så jag kommer lukta illa också!  okej kanske inte så illa men.. jag måste verkligen hålla in på mina utgifter tyvärr.. för jag vill inte låna pengar, jag får ångest så fort jag är skyldig någon pengar! usch, fy fan vad pengar kan styra ens liv, det är förjävligt.

så hädanefter gäller det att planera alla inköp, hoppas även att jag kan få kopiera någons böcker så jag slipper köpa så mkt kurslitteratur! vettefan hur jag ska klara av det, jag är ju fan den mest impulsiva konsumeraren jag vet i princip! Men nej skärpning nu.. jag måste spara ihop pengar så jag kan betala räkningarna i juni, och sen bara hålla alla tummar och tår att jag får sommarjobb under hela sommaren så jag kan spara ihop en buffert till nästa år så det slipper bli så här. fy fan. jävla pengahelvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0