vfudag 1 - larm x 10

Idag har jag haft min första vfu-dag i min underbara förskoleklass! En massa härliga ungar och jättetrevlig personal! Dock började dagen med strömavbrott och inbrottslarmet gick typ 8-10 ggr ( trodde först att det var brandlarmet )så vi fick springa in och ut och även trösta rädda och förskräckta barn! I och med att det blev strömavbrott så blev det ju kolsvart inne i skolan så de fick panik, stackare! Men tillslut så fick vi gå in i klassrummet och börja dagen, så idag har jag fått haft lite egna moment med smågrupper á 4 elever åt gången och på fredag ska jag läsa saga för hela klassen och sedan diskutera sagan med dem! spännande :)

Efter att jag slutat vid 14.00 åkte jag hem till min älskade Jonas och jag hade även hunnit fixa med lite fikabröd ;) sen sov vi middag i typ 20 min sen en promenad till willys i jakt på julmust och skumtomtar! hittade dock bara julmusten! sen blev det lite lek i lekparken innan jag skulle med bussen hem :/

..och nu sitter jag här... har precis gjort matlåda till imorn och även börjat packa väskan. För imorn ska jag nämligen på en förmiddagsutflykt till Bergebo med min F-klass! :) Så lite brownies och riskakor och en termos kaffe blir min matsäck! Ser framemot morgondagen!

Förövrigt orsakades strömavbrottet (som var i hela domnarvet, forssa och kvarnsveden) av en råtta som gjort något fuffens i Bullerforsen. Ganska roligt faktiskt att en råtta kunde ställa till med något sådant! ;)

Nej nu lär jag hoppa in i duschen och sen mysa ner mig framför tvn innan läggdags! :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: catherine

Sv; jo det är lite jobbigt, känns jättetråkigt också :( men oavsett om jag fortsätter som lärare eller inte så blir ni inte av med mig så lätt ;) kram <3

2010-10-21 @ 20:26:11
URL: http://justcatherine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0