vilken underbar dag..!

Dagen började med att jag gick upp kl 10 och tittade mig i spegeln, klädde på mig och tog en mandarin till frukost. Sen gick jag till bussen, för jag skulle till Ica Maxi och köpa garn! Jag hittade ett fint gräddvitt garn som jag ska göra knäsockor av ( för att ha i mina nya vinterskor) och sedan ett skitsnyggt lilamelerat raggsocksgarn som jag ska göra ett par traditionella raggisar av :)

Jag hann lagom hem och äta lunch innan det var dags att hoppa på bussen igen, dock åt andra riktningen. Skulle nämligen hämta Tim i skolan idag! :) Så fick se min gamla och numera nyrenoverade skola. Kände inte alls igen mig inomhus  :P hissar och en massa sånt. Jag och Tim gick iaf till Ica Kvarnen för att handla lite mat, han bestämde att vi skulle baka pizza. Så vi körde på "poff-pizza"! Pizza Kit från Sarah Lee. Ni vet reklamen " Sarah Lee, fun part of cooking!" inte? nehe.. jag trallar jämt med i den reklamen iaf!

Väl hemma hos mig så åt vi mellanmål och sedan var det Nintendo Wii:et som var mest intressant, så jag passade på att diska lite och sen började jag sticka (äntligen!!!!), var även med och spelade lite wii :)

Sen gjorde vi pizzan, som blev delicious! mmm! Finns en bit kvar i kylen, lite sugen är man på den. Men ska låta bli :)

Nu sover Tim och jag stickar mina knäsockor och har på tv:n utan ljud. :P ett halvt glas vin slank ner i matstrupen nu på sena kvällen också. Ja jag gillar verkligen vin, och nöjer mig med ett halvt glas och ibland ett helt. Bara mysigt att sitta och känna sig vuxen haha! skämtåsido :) Nej men vin är gott! och helst vitt dårå.

Nej nu ska jag fortsätta sticka, vill att de ska vara klara NU!

puss&kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0