gårdagens fiasko

gårdagens krogkväll började med att vi fick springa till bussen för att hinna med den, väl på bussen inser jag att jag inte har någon legitimation med mig.. men vi åker in till stan och så berättar jag för vakten hur det låg till och sade " jag förstår om du inte kan släppa in mig, men jag tänkte bara fråga innan jag gör mig besvär att fixa skjuts hem och hämta legget" och han svarade "nej tyvärr, det är obligatorisk leg.koll på alla ikväll." så jag ringde pappa och som tur var han hemma och nykter så han skjutsade hem mig och sedan tillbaka till stan.

Väl inne på flamman fick jag leka väskletare, mamma och fredsmäklare större delen av kvällen, hade dock ganska kul ändå. Sen missade vi nattbussen, taxipengarna var bortsupna och jag ville hem så jag sade att nu går vi! Men mitt sällskap ville hellre stå och skrika elaka saker i ansiktet på varandra och sen var de så sega att gå så jag gick hem själv. Blev förföljd av en bil och en ful kille ville "skjutsa hem mig", jag var skitförbannad och skällde ut honom efter noter efter att han tjatat på mig och krypkört efter mig i typ 5 min. Då var kl 03.18, jag var vid stadshuset.. frös som en tok för att jag hade ju varit utomhus i en timme redan då och strumpbyxor är inte så varmt! Så jag ringde mamma och sov där.

Sedan gick jag hem vid 12-tiden från mamma. nu sitter jag och äter pizza och har tvättstuga om 20 min. blä.


( vet att jag blandat tidsform i min lilla berättelse, men vafan ni fattar. ingen svenska uppsats här inte ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0